چند نکته طلایی درباره‌ی تکنیک مثبت اندیشی

در مقاله قبلی مختصری درباره مثبت اندیشی صحبت کردیم .

و اما در این مقاله با نکات تکنیک های مثبت اندیشی صحبت خواهیم کرد .

دهه‌های اخیر، تکنیک مثبت اندیشی به یکی از مباحث داغ و پر طرفدار تبدیل شده است. اگر شما بتوانید ذهن خود را کنترل کرده و در طول روز تنها منتظر اتفاقات خوب باشید، کیفیت زندگی شما به صورت چشمگیری تغییر می‌کند اما بیش‌تر اوقات کنترل ذهن به همین سادگی نیست. در اینجا ما چند نکته طلایی و بسیار کلیدی درباره‌ی این تکنیک برای شما آماده کردیم که به کمک این نکات می‌توانید در زندگی خود اتفاقات فوق العاده‌ای رقم بزنید. تا پایان همراه ما باشید.

تعریف مثبت اندیشی

ابتدا بهتر است با تعریف این مبحث آشنا شویم و سپس به سراغ نکات طلایی تکنیک مثبت اندیشی برویم. در دنیای مدرن به دلیل اینکه چالش‌ها به بالاترین حد خود رسیده است، مردم به دنبال را‌ه‌هایی هستند تا بتوانند آرامش خود را در شرایط بد حفظ کنند و دچار انواع بیماری‌های روحی نشوند. از طرف دیگر، کیفیت زندگی خود را نیز ارتقا بخشند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، مثبت اندیشی می‌تواند بهترین گزینه باشد. این کار به معنای کنترل کردن ذهن و منتظر اتفاقات خوب بودن است.

شما اگر این روش را به درستی در زندگی خود پیاده کنید شاهد نتایج فوق العاده آن خواهید بود. البته نباید مثبت نگری را با خوش خیالی اشتباه بگیرید. فرد خوش خیال هیچ قدمی برای بهبود شرایط خود بر نمی‌دارد و به همین دلیل هیچوقت موفق نمی‌شود.

تکنیک مثبت اندیشی

آشنایی کاربردی با تکنیک مثبت اندیشی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم گاهی کنترل ذهن کار بسیار سخت و دشواری است. ذهن به طور طبیعی تمایل به منفی نگری دارد. اگر بخواهیم بحران‌های دنیای کنونی را هم در نظر بگیریم، از جمله بیماری‌های مختلف، جنگ و مشکلات اقتصادی همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا فرد پر از افکار منفی شود و احساس پوچی و ناامیدی داشته باشد. در این شرایط چند راهکار وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آن‌ها ذهن خود را از منفی به مثبت تغییر دهید. در ادامه به این نکات کلیدی خواهیم پرداخت.

 

اطرافیان خود را خوب بررسی کنید


یکی از موارد مهمی که باعث می‌شود ما فرد منفی نگری باشیم، اطرافیان ما هستند. در حقیقت اگر می‌خواهید ببینید که شما در آینده فرد موفقی خواهید بود یا نه بررسی کنید که بیشترین زمان خود را با چه کسانی سپری می کنید. روحیات و افکار فردی که شما دائم با او در ارتباط هستید بدون شک در زندگی شما تاثیر زیادی می‌گذارد.

نگاهی دقیق به اطرافیان خود بیاندازید. اگر فکر می‌کنید دوستان شما بیشتر زمان خود را در حال گله و شکایت از دنیا هستند و دید منفی به زندگی دارند، حتما روابط خود را با آن‌ها به حداقل برسانید. همچنین سعی کنید اطراف خود را پر از آدم‌های انرژی مثبت و پر تلاش کنید. حتی داشتن یک دوست مثبت اندیش که با اندیشه های درست برای زندگی خود می‌جنگد می‌تواند تاثیر عالی در افکار و روحیات شما دا‌شته باشد.

مثبت اندیشی

زندگی افراد موفق را بخوانید


برای اینکه بتوانید دید مثبت تری داشته باشید، بهتر است سراغ تجربیات مثبت دیگران بروید. گاهی ما نمی‌توانیم مثبت فکر کنیم چون ذهن واقع بین ما اجازه این کار را نمی‌دهد. به عنوان مثال زمانی که شروع به دیدن نیمه پر لیوان می‌کنیم. ذهن شروع به یادآوری شرایط بد می‌کند، به عنوان مثال افکاری همانند جملات زیر به ذهن ما هجوم می‌آورند:
_مگه میشه تو این اوضاع موفق شد؟
_تو خانواده پولدار نداری پس نمیتونی موفق شی!
_ شرایطت رو ببین این خواسته‌هات محالن!
و موارد مشابه دیگر. در این شرایط شما باید بتوانید چند مثال از افرادی که با وجود تمام محدودیت‌ها توانستند به موفقیت و ثروت برسند، به یاد بیاورید.

به همین دلیل بهتر است به سراغ زندگی افراد موفق بروید. افراد موفق زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که تسلیم شرایط بد و سخت نشدند و توانستند زندگی خود را تغییر دهند. داستان زندگی آن‌ها به صورت کتاب، مقاله، فیلم و… در دسترس است. خواندن مسیر پر فراز و نشیب آن‌ها به شما انگیزه مثبت فکر کردن را خواهد داد.

 

صبح را جدی بگیرید


زمانی که شما بتوانید بعد از بیدار شدن ذهن خود را کنترل کرده و  به نکات مثبت فکر کنید، اتفاقات زیبا و غیر منتظره‌ای در زندگی‌تان رخ خواهد داد. بنابراین صبح بعد از بیداری را جدی بگیرید. سعی کنید به جای برداشتن گوشی و چک کردن اخبار ناگوار و تنش‌ها، چند جمله تاکیدی خوب با خود تکرار کنید. این کار می‌تواند انرژی مثبت زیادی به زندگی شما ارسال کند و روز شما را بسازد.

این جملات به ظاهر ساده اما فوق العاده هستند:

_خدایا شکرت که یه روز دیگه فرصت زندگی کردن رو به من دادی
_ من امروز منتظر اتفافات خوب هستم.
_ همه چیز به نفع من خواهد بود.
_ خدا من رو دوست داره و به من کمک می‌کنه تا به اهدافم برسم.
_ من در پناه خدا هستم.

شما هم می‌توانید جملات مثبتی به این لیست اضافه کنید.

اندیشه مثبت

واکنش خود را نسبت به شکست کنترل کنید

یکی از موانع مهم مثبت اندیشی واکنش ما به شکست‌های گذشته است. زمانی که ما نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم، شرایط برای مثبت نگری سخت می‌شود. بنابراین باید واکنش خود را به اتفاقات بد گذشته تغییر دهید. دست از سرزنش یا حسرت خوردن بردارید و فقط به آن‌ها به چشم یک تجربه نگاه کنید.
شما می‌توانید از شکست‌های خود، پلی به سوی پیروزی بسازید. از امروز سعی کنید از اشتباهات گذشته درس گرفته، آن را رها کنید و فقط منتظر بهترین‌ها باشید.

 

ارتباط تغذیه سالم با مثبت اندیشی

شما برای اینکه احساس خوبی نسبت به خود و اتفاقات آینده داشته باشید و ثروت و موفقیت را به زندگی‌تان دعوت کنید باید علاوه بر تغییر ذهنیت منفی به مثبت، قدم‌های مهمی نیز بردارید. اگر شما هیچ تلاشی در زندگی خود نکنید و فقط با مثبت اندیشی و تجسم بخواهید مسیر زندگی‌تان را تغییر دهید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. تلاش برای ساختن زندگی در کنار اندیشه‌های خوب مکمل هم هستند. یکی از موارد مهمی که باید انجام دهید کنترل تغذیه است. تغذیه سالم می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر به فرد مثبت اندیش تبدیل شوید و زندگی خوبی داشته باشید. ذهن و بدن سالم باید در کنار هم باشند.

 

در پایان فراموش نکنید شما قدرت تغییر زندگی خود را دارید، تنها کافیست افکار خود را تغییر داده و برای خواسته‌های خود تلاش کنید.